Banner

st838.com


Berita Terpercaya   - Suami dan isteri didapati mati di rumah sewaan mereka di Karawaci, Kota Tangerang. Suaminya, Sugeng berumur 30 ...

Setelah Membunuh Istrinya Peria ini Bunuh Diri

Berita-Terpercaya


Berita Terpercaya - Suami dan isteri didapati mati di rumah sewaan mereka di Karawaci, Kota Tangerang. Suaminya, Sugeng berumur 30 , didakwa melakukan bunuh diri selepas menikam isterinya, Elin berumur 28 , sehingga mati.

Kejadian itu berlaku kira-kira jam 3  sore  tadi. Kejadian itu diketahui ketika Ecko berumur 31 tahun , abang Elin, akan berhubung dengan rumah sewaan mangsa di Rancadulang, Jl Raya Rancadulang RT 03/01 Margasari Village, Kecamatan Karawaci, Kota Tangerang.

"Kesaksian itu datang kepada mangsa yang dikontrak untuk terus berhubung, tetapi pintu kontrak korban dikunci dari dalam," kata Kombes Polis Kota Tangerang Harry Kurniawan kepada AFP pada hari Jumat (7 Juli 2017).

Ecko kemudian cuba memeriksa ke dalam sewa dengan mengintip dari tingkap. Ecko  ingin tahu, kerana pada masa itu kipas di rumah menyewa mangsa dalam keadaan api.

"Lalu saksi melihat bintik-bintik darah di lantai," katanya.

Melihat keanehan itu, Ecko  mengambil inisiatif untuk memecahkan pintu mangsa yang terkontrak. Sebaik sahaja pintu dibuka, Ecko  melihat kakaknya dan abang iparnya berada dalam keadaan yang tidak bernyawa.

"Ketika ditemui, kedudukan suami yang menggantung tali dan istrinya terbaring dengan dua luka tikus di leher dan mulut tersumbal," lanjutnya.

Ecko  kemudian memberitahu pemilik rumah sewa itu. Insiden itu juga membuat ramai orang ramai sehingga akhirnya polis datang ke tempat kejadian dan segera melakukan kejadian jenayah itu.

"Dari hasil kejadian jenayah itu terdapat pisau dapur, asumsi awal, pisau yang digunakan untuk menusuk korban wanita," katanya.

Sementara itu, polis mengesyaki Elin ditikam oleh suaminya dan kemudian suaminya melakukan bunuh diri dengan menggantung dirinya. "Dugaan, Pelaku yang melakukan pembunuhan terhadap istrianya adalah suaminya sendiri , kerana pintu rumah dikunci gembok dari dalam," katanya.

0 komentar: