Banner

st838.com


 Tips-Tips Menjadi Lebih Awet Muda Part 2 Tips-Tips Menjadi Lebih Awet Muda Part1 11. Mengurutkan Kulit Kawasan Wajah Boleh Mem...

Tips-Tips Menjadi Lebih Awet Muda Part 2

 Tips-Tips Menjadi Lebih Awet Muda Part 2




11. Mengurutkan Kulit Kawasan Wajah Boleh Membuat Kulit Menjadi Lebih Muda


Ini biasanya dilakukan oleh wanita japan biasanya selepas mereka mencuci wajah / wajah mereka dengan pembersih muka. Mereka akan mengurut wajah / wajah alis, pipi dan dahi yang bermain untuk memudahkan aliran darah di muka sehingga wajah kelihatan lebih segar.


12. Dapatkan Ketahanan Kulit dengan Mencuci Wajah Dua kali sehari

Tidak dinafikan bahawa pelbagai pekerjaan yang kami lakukan setiap hari mesti mengorbankan kesucian muka / muka. Debu, kotoran, dan asap kenderaan menjadi bahan pencemar dan bencana bagi muka. Terutamanya jika anda tidak mengetahui wajah kesucian muka / wajah, walaupun terdapat bencana di balik aktiviti yang anda lakukan setiap hari di luar bilik.

Membersihkan muka anda harus menjadi amalan biasa anda, baik lelaki maupun perempuan. Adalah disyorkan waktu untuk membasuh kulit / muka / muka anda apabila anda bangun tidur dan mendekati tidur. Dua ketika ini sangat sesuai untuk melindungi kesihatan wajah anda / kesucian dan sentiasa kelihatan muda.

Bersihkan muka / muka anda dengan krim yang sesuai untuk wajah / muka kulit / skin anda. Jika kami tidak menemui produk pembersihan kotoran di sebelah kanan, kami boleh menggunakan sabun bar bayi. Kandungan sabun bayi telah membantu banyak orang yang mempunyai masalah dengan wajah yang membosankan, kesan timbunan bahan kotor yang keluar dari luar.

Peraturan yang betul dalam proses mencuci muka:
- Cuci muka / muka dengan air suam terlebih dahulu, yang bermaksud membuka kulit liang / kulit wajah.
- Bersihkan tangan anda, kemudian basuh bayi basah supaya ia mudah digosok.
- Kemudian, ambil sabun melalui teknik menggosoknya (diremas) di kedua-dua tangan.
- Teruskan untuk menerapkannya di muka sama rata, biarkan berdiri pada masa tertentu.
- Basuh muka anda untuk membersihkannya. Gunakan air suam pada mulanya, kemudian selepas sabun hilang, gunakan air sejuk untuk meminimumkan liang muka.


13. Angkat Sel Kulit Mati dengan Pengelupasan untuk menjadikannya lebih muda


Lapisan kulit / skin yang kusam boleh menjadi cerah dengan teknik pengelupasan lapisan kulit / skin terluar yang kasar. Di bawah ini terdapat kulit / skin lembut semasa bercahaya. Walau bagaimanapun, kewujudannya tidak akan timbul dengan sendirinya. Anda memerlukan pengelupasan untuk membantu menghilangkan kecantikan.

Banyak pengelupasan kulit / produk muka / muka di pasaran mudah diperolehi di farmasi dengan pelbagai harga. Jadilah bijak dalam memilih. Kami tidak sedang bereksperimen pada haiwan, kulit / skin kami sebagai matlamat eksperimen kami sendiri, jadi pastikan produk berkualiti tinggi.

Walau bagaimanapun, jika anda sangat bimbang tentang menggunakan produk pengelupasan kulit / skin, cuba pengelupasan. Inilah langkah-langkah berikut:
- Tali rambut panjang anda ke bahagian belakang dengan tali rambut untuk menghalangnya dari berada di kawasan muka. Sekiranya anda mempunyai pukulan, tariknya kembali supaya poni tidak menutup muka dan tahan dengan kepala.

- Buat campuran pengelupasan dengan mencampurkan 3 sudu gula dengan sudu air. Letakkannya dalam mangkuk.

- Dip kain bersih ke dalam air panas, letakkan muka / muka selama 1-2 minit supaya liang muka terbuka.

 -Gunakan kain bersih untuk menggosok tampalan di wajah anda dalam gerakan bulat. Perkara ini bertujuan untuk menghilangkan sel kulit / skin mati. Lakukan secara tidak sengaja sehingga seluruh muka / wajah berjaya dikelupur.

- Bersihkan muka / muka anda terlebih dahulu menggunakan produk / krim anda, / boleh menggunakan sabun bayi seperti sebelum ini.

- Bersihkan muka / muka anda dengan membasuh air hangat, kemudian selesai dengan air sejuk.

- Gunakan tangan anda untuk menyebarkan bahan pada kulit / skin muka, gunakan jari untuk meratakan wajah dengan teliti.

14. Jauhkan Kulit Dari Hari Terlihat untuk Sentiasa Lebih Muda


Cahaya matahari boleh menyebabkan kemusnahan kulit / skin dan menjadikannya kering dan membosankan. Untuk mendapatkan kulit / skin yang setia kepada kelembapan, anda mesti berhati-hati di bawah sinar matahari. Sebenarnya cahaya matahari tidak begitu buruk, kerana ia adalah sumber vitamin D yang baik untuk kulit / skin. Hanya itu, boleh disebutkan kedua-dua ketika masih di langit sebelum pukul 9. Selanjutnya, cahaya mula bergerak jadi ia 'agak kejam' pada kulit / skin.

Sekiranya kita orang yang jarang mengalami aktiviti luaran pada siang hari, menggunakan pelindung matahari adalah keperluan. Skrin matahari / pelindung matahari yang kita polish pada kulit / skin cuba mempunyai kandungan minimum SPF15. Penggunaan kerap muka matahari, baik pada musim panas dan musim sejuk, akan melindungi kulit / skin untuk tetap muda.

15. Mengekalkan sikap positif untuk menjadi muda


Sejak tahun 1986, para penyelidik yang datang ke Kampus Kentucky mempunyai nama David Snowdon yang mempelajari 678 para biarawati untuk mendapatkan rahsia otak, terutama yang berlaku pada minda bersama dengan usia yang semakin meningkat. Hasil penyelidikannya, yang dikenali sebagai Nun Research, berjaya mengejar cara untuk menjalani kehidupan mental yang aktif bersama dengan usia yang semakin meningkat. Salah satu penemuannya, bahawa suasana emosi positif pada usia muda akan membantu menghapuskan kebimbangan dan dapat memanjangkan hayat. Malah, terdapat satu kajian yang menunjukkan hubungan antara sikap seseorang dan kesihatan mental.

16.  Makan banyak serat untuk makanan muda


Dr. Oz juga menjelaskan bahawa salah satu kunci kepada remaja adalah melindungi kesihatan pencernaan anda. Serta untuk menjaga anda memerlukan 25 gram serat setiap hari. Serat berfungsi dengan melindungi semua nutrien yang anda makan di dalam badan dan kemudian melepaskan nutrien yang diperlukan. Serat boleh didapati dalam buah-buahan, sayur-sayuran gandum. Cuba petua berikut:
• Tentukan makanan yang mengandungi gandum sebagai sarapan / snek.
• Cuba merah / pasta merah yang dibuat dalam gandum.
• Makan oat untuk sarapan anda.

17. Cukup Tidur untuk Muda


Satu kajian yang dijalankan oleh Kampus Perubatan Chicago mendapati bahawa jangka masa tidur yang lebih pendek pada waktu 8 jam hingga 4 jam akan menjejaskan kandungan glukosa fungsi endokrin anda kurang dari 1 minggu. Perubahan ini akan kelihatan seperti permulaan jika anda menghidap diabetes.

Sesetengah penyelidik juga menyimpulkan bahawa kekurangan rehat tidak hanya menyebabkan anda mempunyai permulaan yang tidak cukup setiap hari, tetapi anda akan terdedah kepada beberapa penyakit seperti diabetes, hipertensi, obesiti dan kehilangan ingatan.


18. Latihan untuk menjadi muda


James M. Rippe, M. D adalah pengarang terkenal, ahli kardiologi terkemuka, dan pengasas Institut Rippe Lifestyle. Dia menjelaskan bahawa anda melihat semua perkara berisiko tinggi yang menyebabkan kematian, satu perkara yang sangat mudah untuk diramalkan, iaitu kesihatan anda.

Di samping itu, orang tua yang mempunyai kesihatan jantung yang baik adalah lebih health daripada orang muda tetapi tidak aktif secara fizikal. Dengan meningkatkan aktiviti fizikal anda, anda boleh menukar rumah jam biologi anda.

19.  Minum Teh (Teh Hijau) Bagi Orang Muda


Orang japan percaya bahawa minum teh boleh melambatkan penuaan pada mulanya kerana teh mempunyai kandungan anti-oksidan yang sangat tinggi. Negeri China juga melakukan perniagaan yang sama supaya sisa fizikal mereka kelihatan muda mereka sering minum teh. Dan memang boleh ditunjukkan bahawa penduduk japan kelihatan muda pada usia sebenar. Anda juga boleh minum teh secara tetap di rumah. Cara mendapatkan teh juga agak mudah kerana terdapat banyak yang terdapat di banyak kedai dan pasaran.


20. Berani Melabur dalam Penjagaan Muda


Tidak dapat dipertikaikan | bertentangan sesungguhnya jika untuk mencapai sesuatu, anda mesti berjuang keras untuk mendapatkannya. Ia sama baiknya dengan melindungi rahsia muda ini yang anda mahu dapatkan. Anda mesti berani untuk menghabiskan lebih banyak wang untuk mendapatkan pelbagai produk kecantikan yang mempunyai kualiti yang baik dan disyorkan.

Cari produk penjagaan yang betul untuk memformat kulit / skin anda dan pastikan ia tidak mempunyai sebarang bahan kimia terlebih dahulu. Sekiranya anda ingin mencuba produk herba, saksi terlebih dahulu sama ada ia telah disahkan / dilabel dengan selamat oleh BPOM. Kita tidak boleh memilih yang salah. Tambah rundingan yang baik kepada orang yang sesuai supaya mereka tidak menguntungkan kemudian.


0 komentar: